Agenda: BPM@YASKAWA - Vom Reißbrett in die Umsetzung

- Katharina Bozem

YASKAWA Europe und Business Process Experts freuen sich, Ihnen beim diesjährigen BPMTag zum Thema "Vom Reißbrett in die Umsetzung" die Gelegenheit zum gemeinsamen Erfahrungsaustausch zu bieten. BPM@YASKAWA findet am 09.09.2016 von 9.30 - 16.00 Uhr in Frankfurt Eschborn statt.

Im Mittelpunkt stehen die speziellen Herausforderungen bei der Umsetzung von Strategien in die Realität. Freue Sie sich auf praxisorientierte Vorträge zu folgenden Themen:

  • YASKAWA: Business Flows: Starthilfe für die Designphase - Verwendung eines Referenzmodells für das Prozessdesign
  • Aptar: Von der Messung zur Optimierung - Eine Fallstudie zur Verwendung von ARIS PPM & ARIS Simulation
  • DSM: BPM - To Cloud or not to Cloud
  • Merck: Mit GxP in die Cloud - Erfahrungsbericht unter Berücksichtigung der technischen Umsetzung und des Change Managements
  • YASKAWA: Agile SAP - Widerspruch an sich oder bringt die SCRUM Methode Schwung in die Implementierung?

Praktiker geben Ihnen Einblicke in Vorgehensweisen und Erkenntnisse aus erfolgreichen Initiativen im Umfeld von Geschäftsprozessmanagement. Die Gestaltung der Veranstaltung bietet bewusst viel Raum zum direkten Erfahrungsaustausch sowie zur Diskussion und richtet sich an jeden, der sich im beruflichen Umfeld mit dem Thema BPM beschäftigt.

Die Teilnahme ist kostenlos. Bitte haben Sie Verständnis, dass die Anzahl der Teilnehmer begrenzt ist.

Save the Date: BPM@YASKAWA - Vom Reißbrett in die Umsetzung

- Katharina Bozem

Wir freuen uns, Sie im Namen von YASKAWA Europe und Business Process Experts GmbH zu unserem diesjährigen BPM Tag einladen zu dürfen.

Die Veranstaltung BPM@YASKAWA findet am Freitag, den 09. September 2016 bei YASKAWA in Frankfurt Eschborn statt. In gewohnter Manier erwartet Sie ein praxisorientierter Workshop mit ausgewählten Vorträgen zum Thema Geschäftsprozessmanagement und den speziellen Herausforderungen bei der Umsetzung von Konzepten in die Realität.

Hierzu stellen neben YASKAWA Referenten von DSM, APTAR und Merck konkrete Anwendungsfälle vor und Sie haben zudem Zeit zum Austausch und zur Diskussion.

YASKAWA, die Nr. 1 in Automatisierung, ist einer der weltweit führenden Hersteller in den Bereichen Antriebstechnik, Industrieautomatisierung und Robotik mit Hauptsitz in Kitakyushu in Japan. 1915 gegründet, verstehen sie sich als Pioniere, stets darauf ausgerichtet, mit Innovationen die Produktivität und Effizienz von Maschinen und industriellen Anlagen zu optimieren.

Die Teilnahme am BPM Tag ist für Sie kostenlos. Gerne können Sie sich bereits jetzt anmelden, da die Teilnehmerzahl begrenzt ist.

Wir freuen uns, Sie bald persönlich zu treffen!

 

 

The risk of forgetting the process - How to establish a process-oriented risk management

Again bpExperts and Software AG had the opportunity to hold a joint Webinar, where we had a detailed look on process-driven risk management.

Risk management evaluates the uncertainties about achieving a goal and addresses them in a forward-looking way. Organizations usually deal with multiple goals like product quality, production efficience and various internal and external compliance requirements at the same time. A process driven approach helps to identify, assess and mitigate the different risks related to the business process in a meaningful context and shows dependencies.

Addressing this topic, Dr. Jochen König from bpExperts started of the webinar and showed the benefits of combining risk management with a process-oriented approach. Based on this Elke Bastian presented how risks can be optimal represented in ARIS and integrated into the process landscape. Furthermore, she pointed out how to generate reports and overviews from the risk evaluation.

You can watch the recording of the webinar on our Youtube channel, as well as more videos on our webinars and trainings. 

Join bpExperts - Team Assistant (m/f)

- Katharina Bozem

As our company grows and develops we are currently looking for a Team Assistant (m/f) to become part of our team. Working at bpExperts means taking ownership and giving everything when working on your tasks to make a meaningful impact. Our colleagues with different professional and cultural background act as an interconnected team, supporting each other to ensure maximum efficiency. Read the below or click here for German version and if you think you would be the right one for the role please submit your application!

At bpExperts no two days are the same, but the following tasks will be part of your new role: 

  • You will manage diverse administrative tasks, especially accounting in collaboration with our tax consultant, controlling and purchasing
  • You will be responsible for office management, organization of meetings and management of travel bookings
  • You support the team in maintenance and archiving of documents
  • You help with the company correspondence, preparation of presentations and customer offers

You will need the following skills in order to be successful in your new role: 

  • Completed commercial education
  • You have already experience in a similar position and very good knowledge in the tasks mentioned above
  • You have excellent communication skills in German and English
  • Excellent knowledge of MS-Office Software - especially Word, Excel and Power-Point - and modern communication technology
  • Experience in controlling as well as purchasing and CRM systems is a plus

We offer you an interesting and versatile work environment in our international team. The role will be part time and you will be working either in our office in Neu-Isenburg or from home office. 

Are you interested? We welcome your application via email to katharina.bozem@bpexperts.de.

 

Successful with process-driven SAP implementation

- Russell Gomersall

bpExperts and Software AG held a joint Webinar on the topic on how process management helps secure the success of SAP projects.

Although most companies have realized how important their business processes are for aligning business requirements within IT initiatives there is still a lot of room for improvement on how to exploit the potential across the whole process respective project life cycle.

Picking up this topic Joséphe Blondaut from SAG started the session by presenting the ARIS capabilities in the context of SAP projects. Based on this my part was to a present a specific customer use case of a mid-sized company which changed towards a process centric SAP implementation approach using ARIS across the whole process life-cycle. Having a good insight on how the projects were executed before and after the shift, it is a good study on where the major and measurable benefits lay. One main finding is that especially the repetitive character of roll-out tasks within typical SAP template projects (such as site verification, fit/gap, localization and defining roles and authorizations) allow a higher return of the upfront investments into BPM. You can see the recording of the webinar on our Youtube channel. We are looking forward to meeting you there for more videos on our webinars and trainings.